van Rockhampton tot Brisbane - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Manon Smit - WaarBenJij.nu van Rockhampton tot Brisbane - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Manon Smit - WaarBenJij.nu

van Rockhampton tot Brisbane

Blijf op de hoogte en volg Manon

04 Oktober 2014 | Australië, Brisbane

Hallo mensjes,
Mijn laatste verslag is alweer een tijdje geleden, dus thuis weer tijd voor een nieuwe! Ik zit nu in Brisbane (sherwood, een seburb van brisbane) bij iemand in huis, waar ik gister aangekomen ben. Ik heb een eigen kamer en het is allemaal redelijk schoon, erg prettig is het om eens niet uit mijn backpack hoeven te leven haha! Alleen mis ik de backpackers en de leuke gesprekken nu al. Maar eerst beginnen met werken in lone pine sanctuary, waar ik ook vast leuke mensen zal ontmoeten.

Mijn laatste verslag eindigde in Rockhampton, wat alweer een poosje geleden is. Ik ben daar naar de capricorn caves geweest, hier werd ik samen met een Noors meisje heen gebracht door een local die hier soms backpackers naar toe bracht omdat er geen openbaar vervoer heen gaat en de caves buiten de stad liggen. De caves waren erg mooi, al deed het mij erg denken aan de caves in Zuid-Afrika! Maar het was toch mooi om te zien. De local gaf mij daarna nog wat tips over Rockhampton en zette mij af bij de botanic gardens, erg aardig van haar. Hier was ook een gratis dierentuin, naja wat je een dierentuin kan noemen wHhaha, het was erg klein. De tuinen waren wel erg mooi. Voor de rest was er niet zoveel te doen in Rockhampton, dus de dag erna ben ik door gegaan naar 1770/Agnes water. Ik was daar net aangekomen en heb meteen een surfles gedaan. Het was hier namelijk erg goedkoop, maar er waren heel veel mensen en je kreeg geen wetsuit. Dus veel botsingen en enorme wonden op mijn benen en armen door de softboard en ik wou nog zo graag een eigen board huren. Maar dit heb ik maar niet gedaan omdat het moest helen. In het hostel ontmoete ik Angie, een Canadees meisje waar ik 2 dagen mee opgetrokken heb. Lekker naar het strand geweest want dit was op loopafstand van het hostel! De 2e dag heb ik een tour gedaan wat Scooteroo heet. Super gaaf was dit, op een scooter die Max 80 kon met een groep van 20 man lekker over de Aussie wegen crossen, opgeve moment reden we op een rustiger stuk waar we wilde kangoeroes zagen! Ik heb er 1 van dichtbij gezien met een baby die uit de buidel hing. Daarna zijn we door gereden naar een plek om de zonsondergang te bekijken. Na 2 nachten ben ik door gegaan naar Hervey bay. Alleen was de buschauffeur niet echt duidelijk dat we in Hervey waren, maar er gingen zoveel mensen uit dat ik argwaan kreeg haha! Dus gelukkig kwam ik er op tijd achter! Hervey bay was een erg klein stadje en het weer was voor het eerst ook wat minder! Veel wind en soms regen, wel had ik een erg prettig hostel waar ik Pricela ontmoete! Een Braziliaanse die nu in Noosa woont, super leuke gesprekken mee gehad en ik heb later met haar nog een wandeling gedaan in Noosa. In Hervey bay heb ik de wailwatching tour gedaan, omdat hervey bay bekend staat om het walvis spotten. Het was wel erg koud op de boot en soms begon het zelfs te regenen. Maar het was het allemaal waart, want ik heb humpback wales uit het water zien springen en andere atletische bewegingen zien maken. Op geven moment sprong er 1 ong 3 meter voor de boot recht uit het water en dan besef je pas hoe groot ze zijn. De volgende dag ben ik door gegaan naar Rainbow beach, waar ik na 5 min al een hele groep backpackers ontmoete. Hier ben ik mee naar het strand gegaan, op dit strand moest je alleen wel oppassen voor de auto's die daar reden, Dit was namelijk het strand waar mensen op reden om naar fraser island te gaan. We hadden 2 van die kleine boards meegenomen waar je mee op de golven kon crossen in een liggende positie! Super lachen dit en het bracht je een heel end vooruit als je het goed deed. Na het strand ging ik met een paar mensen sandboarden, boards mee en van de sandcliffs af naar beneden glijden en dat ging snel kan ik je zeggen. S'avonds gezellig gebarbequed, Dit hostel had wat weg van een camping. Ik sliep in een soort van tent, maar het had wel gewone bedden! Al heb ik daar slecht geslapen omdat die bedden echt verschrikkelijk waren! Dus de 2e dag voelde ik mij al niet zo lekker, ik heb 2 dagen stampende koppijn gehad wat waarschijnlijk door het weinig slapen kwam. Echt niet cool als je aan het reizen bent, maar gelukkig had ik tussen Rainbow en mijn fraser island trip aardig wat tijd! Dus heb tijd gehad om bij te komen en niet te veel te willen doen. Na Rainbow beach ben ik doorgegaan naar Noosa, hier zat ik in een kamer met alleen maar Duitsers. Die praten dan ook alleen maar Duits, maar gelukkig hadden we wel snel contact en heb ik met 2 Duitsers de dag erna gekayakt. S' avonds waren we uitgeweest. Ik ben een paar dagen in Dolphins beach house gebleven, een rustig hostel dichtbij het strand, hier ontmoete ik Helen en Jessica die op dezelfde tour naar fraser island gingen als ik. Maandag ben ik met hen doorgegaan naar een ander hostel omdat ik met dit hostel naar fraser island zou gaan, maar ik wou hier niet meteen heen omdat dit hostel een party hostel is! Die avond hadden we wat uitleg over de fraser tour voor de volgende dag. Dinsdag was het dan eindelijk zo ver, om half 8 vertrokken we in een volle bus met 30 man naar fraser island! Een tour van 2 nachten en 3 dagen! Eenmaal aangekomen bij de auto's werden we in groepen opgedeeld, alleen twijfelde ik of ik wel wilde rijden! Maar ik vond dit niet echt verantwoord met 7 mensen en weinig ervaring in een 4w drive. Dus belande ik in de auto met de non drivers, de guide car! Evelien (een Nederlands meisje) en ik hebben 3 dagen lang de front seats opgeëist! Want achterin zat je tegen de muur krap tussen de rest gepropt en kon je niks zien! Ook kon ik voorin samen met Evelien de muziek bepalen haha! De eerste dag zijn we alleen naar lake Mcenzie geweest, een super mooi blauw meer met een wit strand! De 1e dag was een erg hobbelige rit, super grappig dit! Ik dacht dat we tijdens de tour in een tent zouden slapen! Maar we sliepen in een hostel, ook prima! S'avonds gezellig een drankje gedronken en na even op bed te gaan liggen werd ik 2 uur later wakker door het lawaai van feestende mensen voor de deur! Maar met oordoppen zijn we de nacht aardig doorgekomen. De 2e dag moesten we vroeg op! Als eerst gingen we naar de waterbronnen! 2 waterbronnen in de zee, de bronnen bestonden uit zeewater wat door golven elke X werd aangevuld! Enorme golven whaha, soms zat je bij de rand en zag je het niet aangekomen, belande je ineens 2 meter verderop hahaha!! We hadden echt een hele leuke groep en iedereen was vriendelijk en open! Dit maakt de tour nat nog leuker.
Na de bronnen waren we door gegaan naar Indian head! Een hoge berg aan de zee waar vanaf je haaien, schildpadden, dolfijnen en/of walvissen kon spotten. Ik heb alleen een schildpad gezien, maar het was de klim toch waard! Daarna zijn we door gegaan naar alli creek! Een ondiepe rivier dichtbij het strand! Maar het was net of je midden in het regenwoud zat!! De rivier had een versnelling, dus je kon liggend met de versnelling mee om je heen kijken!! Hier zijn we een tijdje gebleven, eenmaal terug gereden zagen we een dingo op het strand lopen, dit dier ziet eruit als een hond maar is familie van de wolf en staat bekend om zijn agressiviteit!!!!
S' avonds hebben we een feestje gebouwd tot in de late uurtjes!l hehe. De laatste dag was het helaas wat minder weer en iedereen was erg moe! Toch hebben we nog het 1 en ander gedaan. Als eerst naar een lake gelopen, een lake die aan enorme sand dunes lag! Erg raar, een woestijn en dan ineens uit het niets een lake!! Maar dat was met het hele eiland zo, zo reed je op het strand en dan ineens alsof je midden in het regenwoud zat! Na dat lake zijn we terug gereden richting de ferrie! En hebben we nog op een mooi plekje geluncht!
Wat een geweldige 3 dagen waren dit, een eiland met een regenwoud dat op zand groeid en mensen die ik heb ontmoet die ik nooit meer zal vergeten! Ongelofelijk hoe close je kan worden na 3 dagen! Eenmaal terug aangekomen in noosa was er s'avonds een afscheidsborrel! Maar iedereen was kapot, dus het werd een korte borrel! Wel had ik de dag erna erg veel moeite met afscheid nemen, het moeilijkste tot nu toe! Soms is het echt niet leuk, je ontmoet mensen en bouwt zo'n goeie band op! Maarja dat is dan 1 van de nadelen van backpacken. Vrijdag ben ik vertrokken naar Brisbane, samen met Helen zat ik in de bus! Dus gelukkig was ik niet meteen alleen. Na afscheid van Helen ben ik met de trein door gegaan naar sherwood! Waar ik nu zit, maandag beginnen we in lone pine!! Spannend spannend!!!!
Xxxxxxxxxxx

  • 04 Oktober 2014 - 11:53

    Mary Van Den Dorpe:

    Hoi Manon
    Wat een verslag, fijn dat je het zo naar je zin hebt. Je geniet er volop van en je ontmoet heel veel mensen op je reis. Ik kan mij voorstellen dat als je daar afscheid van moet nemen, dit soms moeilijk is.
    Veel plezier met alles wat je nog gaat doen. Groetjes Mary

  • 05 Oktober 2014 - 15:49

    Zus:

    Hahahaha je moet niet teveel haasten he.. Wel genietem ;) haha nee hoor grapje. Echt te leuk om te lezem hoe je t naar je zin hebt en wat je allemaal gezien hebt. Ik reis een btje met je mee. Hihi. Tot t volhebse verslag zus. Ik kijk we weer naar uit! :)

    Dikke knuffel je zusje xxxxxx

  • 05 Oktober 2014 - 18:38

    Pap:

    hallo scheet..

    tjonge, tjonge het blijft een grote belevenis. geweldig om te lezen.
    Jammer dat ik er niet bij was toen je met je moeder aan het skypen was.
    Je beleeft zo veel en er gaat nog veel leuks komen. Hou je taai lieverd
    en ik wacht weer op je volgende verslag...

    liefs,
    pap

  • 07 Oktober 2014 - 15:31

    Froukje:

    Manon wat heerlijk herkenbaar al die verhalen van jou!
    Je doet echt bijna alles het zelfde als ik gedaan heb.
    Super leuk om te lezen... veel plezier daar nog en geniet er van!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Manon

Actief sinds 15 Aug. 2013
Verslag gelezen: 221
Totaal aantal bezoekers 7808

Voorgaande reizen:

19 Augustus 2014 - 19 Augustus 2015

Backpacken in Australië

Landen bezocht: