the north island - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Manon Smit - WaarBenJij.nu the north island - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Manon Smit - WaarBenJij.nu

the north island

Blijf op de hoogte en volg Manon

01 April 2015 | Nieuw Zeeland, Auckland

Aloha,
Ik loop de laatste paar maanden een beetje achter de feiten aan als het om mijn verslagen gaat maar ik ga het toch een x nog proberen!! Whaha.

van de South island gingen we met de ferry naar the noth island. Dit duurde ongeveer 4 uur, wel een super mooi uitzicht! We gingen de boot op rond 6 uur dus we zagen de zon ondergaan op het water.

Eenmaal aangekomen in de north island, stond er een busje klaar om ons naar het centrum in Wellington te brengen. Helaas kwamen we s'avonds laat aan en vertrokken we s'ochtends vroeg weer, dus heb ik niet veel van Wellington kunnen zien.

De volgende dag werd de tourleiding gewisseld, we hadden een super coole buschauffeur en Shannon. Ze zorgden er altijd voor dat we zoveel mogelijk zagen van de omgeving in een korte tijd, de nieuwe leiding was niet zo! Iedereen klaagde meteen al, maar ik heb altijd zoiets van geef ze tenminste een kans en je moet er zelf ook wat van maken.

We hadden 2 dagen niks op de planning staan, het waren volle 2 dagen die we doorbrachten in de bus. Maar eindelijk stopten we bij de waitomo caves toen we onderweg waren naar Auckland. Hier heb ik de blackwater rafting gedaan, ik wilde dit zo graag doen omdat je de glowworms zo het aller best kunt zien. Het was dan geen Raften, maar tubbing. Dit betekent dat je in een opgeblazen zwemband ligt en elkaar vast houd terwijl je liggend in het water in de cave in het donker wordt voort getrokken terwijl je de glowWorms bekijkt, of eigenlijk hun poep! Want dat is het gene dat licht geeft. Daarnaast is er een lange glijbaan en een sprong van 2 meter die je achterste voren doet, ik heb me kapot gelachen. We hadden een super dikke wetsuit aan en een helm op met een lichtje op de helm die je aan kon zetten. Voelde me heel erg sexy, uguhm!!
Daarna zijn we meteen doorgereden naar Auckland om daar de nacht te blijven en de volgende ochtend te vertrekken naar The bay of islands, dit is in de top van de north island. De avond in Auckland zijn we met zijn alle uitgeweest in een Ierse bar omdat het Saint Patrick's day was.
Niemand was Iers in die Ierse bar haha.

De dag dat we naar the bay of islands vertrokken was het weer eens een bus dag, wel onderweg nog gestopt bij een strand. Maar het was helaas niet bepaald zwem weer. De campingground die avond was een grote camping dit X. We hadden een groot veld naast een rivier, ik ben die avond meteen leeg gezogen door de muggen. En ik had nog steeds die klote bulten van de zandvliegen, ik dacht dat mijn voeten in de fik stonden die nacht en dan kan je er niet bij door de slaapzak. Gelukkig was er een vet grote trampoline op de camping waar ik mijn trucs weer eens op kon oefenen. Toch nog iets goeds over deze plek en we bleven hier 2 nachten.

De volgende dag ging ik zeilen rond de bay of islands, natuurlijk niet allemaal want er zijn in totaal 145 eilandjes. We hadden weer eens geluk met het weer en we hebben dolfijnen en pinguïns gezien. De dolfijnen waren met een grote groep sprongen meters uit het water en deden trucs. Altijd super vet om deze dieren in het wild te zien!! Voor de rest was het een relaxte dag zo op het water en in het water, ssnorkelen en zonnen op het strand!! Ook zeilde we langs een eiland met een groot huis op de top! Oftewel een hotel waar je 15000 dollar per nacht voor neer legt, omdat je uitzicht hebt aan alle kanten. De plek waar Hollywood sterren vakantie vieren en hun vriendjes laten invliegen voor een privéprivéfeestje! Je moet toch wat doen met je geld.

De dag erna gingen we terug in de richting van Auckland. We maakten verschillende stops bij plekken waar de grootste bomen van nz stonden en jezus die miljoenen jaren oude bomen waren grrrrrrrooooooottt. De laatste stop van de dag ook nog even gezwommen in de hot water pools, water uit de grond waar de zwembaden mee gevuld worden. 40 graden bad, ik hou daarvan, er was ook Een 48 graden bad, maar daar ging niemand in. De stoom kwam er vanaf en je verbranden alleen je grote teen al als je die erin stak. Ook nog even wat glijbanen meegepakt, altijd fijn om de kleuter uit te hangen.

De laatste avond in mijn tentje was een warme avond op kunstgras whahaha!! Georga, een Engels meisje heb ik die avond geholpen voor haar reis in Aussie en alle plekken die ze wil zien in the east coast. Nog een tijdie nagezeten met wat wijn!

De volgende dag reden we naar Auckland, daar namen we afscheid van elkaar. Ik had er niet zoveel moeite mee na 14 dagen, ik was er wel weer aan toe om nieuwe mensen te ontmoeten en de groep was okay, maar met sommige mensen had ik niet echt een klik. Die avond zouden we uitgaan maar dat ging niet door, ik had alweer nieuwe mensen in mijn kamer ontmoet. Philipp en Remi, met hun ben ik nog even naar buiten geweest om samen wat te drinken. En ow mijn god, dit hostel!!!!!! Het beste hostel ever, geen stapelbedden en schoon!!!! En gewoon een super fijne sfeer. Ik ben hier in totaal 11 dagen gebleven om een beetje te relaxen en omdat er veel te zien was rond Auckland!

Remi wist veel gratis events in Auckland en omdat ik bijna koos geldloos ben was het miss een goed idee om de deur uit komen zonder veel geld uit te geven. Dus zijn we die zondag naar een beddenrace in Auckland domain geweest. Hier konden we zelf ook in een soort plastic band waar je nog wel mee met je voeten op de grond kon staan, maar dat ding was zwaar en zodra je omviel kon je heel moeilijk weer opstaan. Maar wel vet grappig om tegen elkaar in te rennen whaha. De dagen daarna heb ik veel met Remi samen gedaan, in de skytower geweest, wk cricket gekeken in de stad! Ik snap het nu iets beter, maar this nog steeds saai haha! Ik ben zelf nog naar hobbiton geweest, een busreis van 4 uur maar het was het waard! Ik had het gevoel dat ik in lord of the rings zat, super cool! Al die kleine huisjes, of eigenlijk niet zo klein omdat de acteurs dan kleiner lijken voor de grote deuren. De locatie waar hobbIton zich bevind is ook echt super mooi, de zon scheen en ik was aan het eind van de dag 500 foto's rijker! Oeps.

Auckland vind ik een geweldige stad! Het is niet groot en het meeste is op loopafstand, er is veel te doen in de weekenden en de stad heeft een arty sfeer. Het was moeilijk om deze plek te verlaten, ik zeg eerlijk dat ik hier wel zou kunnen wonen en ik hoop dan ook ooit terug te keren! Als toerist of misschien voor working holiday!

De vlucht terug naar Sydney was 3 uur vertraagd door slecht weer in Sydney! Dus ik kwam hier pas rond midden nacht aan en toen moest ik nog naar de andere kant van Sydney! Maar we zijn weer bij Tom en Lyn, we hebben alweer gekayakt en ge hiked. Maandag vertrek ik naar Melbourne, ik ben van plan daar werk te zoeken maar als dat niet lukt dan vlieg ik in de komende 2 weken naar huis!

Adios

  • 01 April 2015 - 20:05

    Sann:

    He zusje! Nieuw zeeland dus.... nu wil ik ook daarheen!!!!! :D. Haha echt klinkt allemaal geweldig. Hoelang blijf je nog in aussie? Tot snel xxxx

  • 02 April 2015 - 00:15

    Manon:

    heey sis,
    Ja nieuw Zeeland was echt top!! je moet hier echt een X heen, de kleuren en alles this net alsof je in lord of the rings zit zonder monsters whaha! Ik weet nog niet zo goed hoelang ik hier blijf, ik ben weer voor een baan aan het zoeken! Maar het zijn allemaal van die ruk baantjes en ik heb er niet meer zoveel energie voor om er weer zo veel tijd in te steken als het om zoeken gaat. Maandag ga ik waarschijnlijk naar Melbourne en dan the great ocean road! Ik denk dat ik rond midden april thuis kom!
    Is dat te vroeg :P?
    Ik heb er vrede mee, ik mis iedereen en alles! Niet dat het hier niet geweldig is, But nothing is like home!

    Xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Manon

Actief sinds 15 Aug. 2013
Verslag gelezen: 165
Totaal aantal bezoekers 7811

Voorgaande reizen:

19 Augustus 2014 - 19 Augustus 2015

Backpacken in Australië

Landen bezocht: