op en top Brisbane - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Manon Smit - WaarBenJij.nu op en top Brisbane - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Manon Smit - WaarBenJij.nu

op en top Brisbane

Blijf op de hoogte en volg Manon

08 November 2014 | Australië, Brisbane

Hello menskes,
Mijn laatste verslag is alweer 5 weken geleden, dus het wordt maar weer eens tijd whaha!! 5 weken alleen maar leuke dingen gedaan, dus ik had geen tijd om een verslag te schrijven!

De 1e dag in lone pine was chaotisch! Het was een public holiday, dus heel druk in het park. De dierenverzorgers konden daardoor niet veel uitleggen en we werden een beetje in het diepe gegooid, ik starte die maandag met 3 andere vrijwilligers. De dagen erna waren beter, elke dag stond je op een andere afdeling! Je had micropots (kangoeroes en walibies), birds, mammals, koala, floating (overal en nergens) en barn. De leukste afdeling vond ik mammals, daar had je de meeste interactie met de dieren, de mocht de dingo's aanraken en de possum uit je hand laten eten. Ook was er altijd veel foodpreparetion op die afdeling en dat vind ik altijd leuk om te doen! De dierenverzorgers op die afdeling deden ook de moeite om jou iets te leren. Dat was niet op elke afdeling zo, bij koala was er nooit zoveel te doen, het enigste wat je kon doen was poetsen! Koala's slapen 20 uur per dag en het enige wat ze nodig hebben is nieuwe eucalyptus bladeren elke dag. Dus het verschilde echt per dag wat je moest doen. Ik had dan ook besloten in plaats van 6 weken 4 weken te blijven.

De weekenden in Brisbane waren echt super, ik heb me geen moment verveelt. Brisbane centrum is niet al te groot, alles is op loopafstand en er is een aangelegd strand. Samen met Becky ging ik vaak naar de south bank (aangelegd strand) en vrijdag en zaterdagavond gingen we vaak stappen! Ik verbleef dan ook in een hostel omdat dit nog goedkoper was dan een nacht slapen in een hostel! Het was de bedoeling het rustig aan te doen met geld, maar het ov heeft toch aardig nog wat gekost en de weekenden in Brisbane gingen we vaak op stap om lekker te eten of te shoppen, slecht!! Maar ik heb er geen moment spijt van. Brisbane was echt top!
Het 2e weekend ging ik met Becky met een tour naar stradbrook island,
een tour die ik gevonden had via Brisbane backpackers! We werden in het centrum opgehaald en alles was voor de rest geregeld, de 1e dag op stradbrook zijn we wezen sandboarden (dit X echt met een soort van snowboard) waar ik natuurlijk weer nix van bakte hahaha! Grappig was het wel. Daarna naar een plek om kangoeroes te spotten en voor de rest lekker op het strand gelegen en voor de zonsondergang naar een plekje gegaan waar je dit mooi kon zien! Hier hebben we ook wilde dolfijnen gezien, ze kwamen super dichtbij. Ik kon ze bijna aanraken! Super vet, moeder met jong en nog een andere dolfijn.
S'avonds zijn we met zijn 4e (claire, becky, chrissi en ik) naar de bar gegaan, Dit was een erg geslaagde avond! Niet een al te drukke bar waar we ons tot in de late uurtjes vermaakt hebben. De volgende dag hebben we een hele mooie wandeling gedaan langs de kustlijn, geloof me ik heb al heel wat gezien maar deze staat ckrs in de top 3! Mooie cliffs en kleine baaitjes!
stradbrook was echt super en ik heb daar claire ontmoet, een Amerikaans meisje waar ik samen met Becky de volgende weekenden mee uit ben geweest en de weekenden mee heb doorgebracht.
Het was erg moeilijk om na 4 weken afscheid te nemen, vooral als je 4 weken dag in dag uit met iemand bent omgegaan! Brisbane voelde een beetje als mijn nieuwe thuis en ik kende mijn weg daar aardig. De dag dat ik vertrok in de bus had ik het wel even moeilijk, want opeens ben je weer alleen en besef je wat een goeie tijd je heb gehad!
De laatste dag in lone pine was ik wel een beetje opgelucht dat het mijn laatste was, de laatste week was het sommige dagen 38 graden! Erg ongemakkelijk, zelfs als je alleen maar loopt zweet je je al kapot!
en 4 weken was gewoon genoeg.
Bij Greig (couchsurfing host of hoe je dat ook noemt whaha) heb ik het goed gehad, maar ik was blij daar weg te gaan! Hij was een beetje een loner en reageerde soms raar in situaties. Ik had het gevoel dat hij altijd op alles lette als ik in de woonkamer was, dus dat voelde soms ongemakkelijk! Maar okay het was gratis, schoon en ik had eindelijk wat privacy en rust.

Het waren 4 geweldige weken die ik nooit meer zal vergeten, heerlijk om een poosje op 1 plek te blijven zonder te zoeken waar alles was op geve moment. Kon na een paar dagen weer domweg de bus pakken en naar de supermarkt gaan zonder een kaart te lezen of te moeten zoeken! Ik zal deze tijd koesteren en nooit meer vergeten! Love you brissie!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Manon

Actief sinds 15 Aug. 2013
Verslag gelezen: 91
Totaal aantal bezoekers 7817

Voorgaande reizen:

19 Augustus 2014 - 19 Augustus 2015

Backpacken in Australië

Landen bezocht: