een toptijd in Cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van Manon Smit - WaarBenJij.nu een toptijd in Cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van Manon Smit - WaarBenJij.nu

een toptijd in Cairns

Blijf op de hoogte en volg Manon

05 September 2014 | Australië, Cairns

Hey hey,
Bijna alweer een week voorbij! De tijd vliegt, maar ik heb jullie heel wat te vertellen! Op dit moment zit ik in Mission beach, maar eerst alles maar over Cairns haha!

Na die beruchte vrijdag met de kakkerlakken plaag heb ik in het weekend eigenlijk niet zoveel gedaan, zaterdag en zondag beetje bij het hostel gechild en bij de lagoon! Dit is een zwembad aan het strand. Er was in Cairns ook een soort festival, dus er was lekkere muziek terwijl je op je handdoekje lag te zonnen! Ook ben ik veel uitgeweest in Cairns, er zijn hier een hoop kleine clubs waar ik het erg naar mijn zin heb gehad! Helaas is de drank net zo duur als in Nederland, dus dan maar ouderwets voordrinken, haha! Er zaten een hoop Nederlanders in het hostel, uiteindelijk gingen we zaterdag uit met een groep van 18 Nederlanders!

Maandag wilde ik graag een tour doen, dus had ik ervoor gekozen om de waterval toer te doen in mijn uppie!! Niet dat ik alleen was want ik was met een hele hoop andere mensen! We hadden een tourgide die zo maf/gestoord was, dat ik bijna de hele busreis dubbel heb gelegen van het lachen! Als we weer ergens heen moesten rijden verzon ze wel weer een 1 of ander raar spel om ons bezig te houden! Dus dat maakte de tour nog leuker. De watervallen waren ook super mooi, de ene nog kouder dan de ander! Ook zijn we aan het eind naar een platypus spotplaats gegaan, het duurde heel lang voordat er 1 te voorschijn kwam en iedereen was er eigenlijk al klaar mee! Maar uiteindelijk hebben we er 1 gezien, wel in de verte! Maar who cares, ik heb een vogelbekdier gezien!!!!!!!

Dinsdag ging ik met Justine en G de boot op om naar het great barrier reef te gaan! We zaten op een catamaran, super gave boot waar je op de voorkant van de boot in een net lekker kon relaxen! Ik had er voor gekozen om niet te gaan duiken maar te gaan snorkelen. Dit omdat het duiken best wel veel koste en je waarschijnlijk nog geen eens zo diep zou gaan omdat ik mijn paddy niet heb! En met snorkelen zie je ook al heel veel.
Bij de 1e stop gingen we met een wetsuit, flippers en snorkel het water in! En natuurlijk niet te vergeten mijn gopro. De 1e stop vond ik eigenlijk niet zo cool, ik sprong het water in en merkte meteen een sterke stroming die ik echt niet prettig vond! Dus ben ik meteen weer terug geklommen om zo'n drijfband om te doen, ook kon ik niet met die flippers overweg en stikte ik elke X bijna in dat snorkel ding. Opgeve moment ben ik teruggegaan om die flippers de dumpen, daarna ging het gelukkig stukke beter en heb ik mooie vissen gezien en een vet mooi rif in allerlei verschillende kleuren!

Op de 2e plek stond veel minder stroming en waren we bij een wit eilandje waar heel veel vogels op aanwezig waren! Ik ben als eerst met een klein bootje naar het eilandje gevaren en vanuit daar naar de boot gesnorkelt. Hier was het rif nog kleuriger en er waren super veel mooie vissen, ook heb ik een reuzen zeeschildpad gezien! Super mooi. Vanuit de boot heb ik ook rifhaaien en hele grote platte geel gekleurde vissen gezien! Dit was echt een topdag! In de avond zijn we lekker met ze alle op stap geweest en woensdag had ik voor mezelf dan ook even niks gepland!

Donderdag ging ik samen met G, Jitske, Frank en Justine raften! Niet de gewone maar de extreme variant! Het verschil bij extreem is dat je ook zelf het water in gaat en door de stroomversnellingen gaat en dat je van rotsen af springt! We zaten met ze 6e in de boot, aan het begin kregen we een hele uitleg en we hadden de hele tijd Maurice in boord die ons aanwijzingen gaf.
Dit was echt het vetste wat ik tot nu toe gedaan heb, met de boot door stroomversnellingen heen en watervallen naar beneden waarbij je soms bijna uit je boot viel!! Maar niemand uit onze boot is er zomaar uitgevallen!
Het ging soms echt super snel en het water was super koud!
We zijn 2X uit de boot geweest om zelf door een stroomversnelling te gaan! Bij de 1e werd goed uitgelegd dat je op een bepaald punt je adem en je ogen dicht moest houden anders zou je het flink te voortduren krijgen. Ik dacht op geve moment ik ben er, maar toen kreeg ik nog tig golven in mijn porum!
Lekker lekker. Bij de 2e ging je letterlijk via een waterval naar beneden en er werd uitgelegd dat je, je oren moest ploppen als je naar beneden ging! Dat, dat verteld werd ik wel een beetje bang! Door de stroming bleef je een poosje onderwater maar je floating suit zou je dan weer naar boven brengen, het leek een eeuwigheid te duren whaha! Maar heb het wel gedaan!

Vrijdag ben ik alleen vertrokken met de greyhound naar Mission beach! Ik wil toch graag mijn eigen beslissingen nemen en denk dat ik daardoor er klaar voor ben om alleen te gaan. Ook gaat contact leggen zo veel sneller, vandaag heb ik Pia ontmoet waar ik mee naar het strand ben geweest! We zitten namelijk maar 10 a 20 meter van het strand verwijderd! Ook hebben we een eigen badkamer in de kamer en een lounchruimte waar je tv kan kijken en waar ik nu lekker op de bank zit!

Er is hier niet zoveel te doen, dus waarschijnlijk vertrek ik zondag weer! Waarheen weet ik nog niet haha!

Adios people's! Zo meteen lekker een drankje drinken met wat mensen bij 1 van de leuke tentjes hier achter!

  • 05 September 2014 - 09:12

    Donald Falcon:

    Wauw wat gaaf!!!

  • 05 September 2014 - 09:42

    Andra:

    Hey!

    Super stoer! Ik ben zo benieuwd naar je foto's! Misschien moet je een lijstje gaan bijhouden van al het wild wat je hebt gezien xD maar je gaat dus helemaal niet meer duiken? Snorkelen is ook niet makkelijk om jezelf aan te leren :P maar als je eenmaal aan de flippers gewent bent, dan zijn ze.heerlijk!

    Have fun
    x!

  • 05 September 2014 - 10:33

    Zus:

    Zusssie!!!

    Wauw he.. Echt geweldig om te lezen (en te horen) dat je t zo naar je zin hebt! Lekker je eigen ding doen.. Daar heb je helemaal gelijk in.. Je bent een topper!! Geniet en ik kijk uit naar je volgende verslag.

    Dikke knuffel je zus ! Xxxxxxxxxxz

  • 05 September 2014 - 12:33

    Manon:

    Hey lieve menske's!
    Ik weet dus niet of ik nog ga duiken, als je echt goed wil leren duiken betaal je al snel 600 dollar! Dus ik wacht er nog even mee, haha! Het zou wel leuk zijn om te weten wat ik allemaal in het wild zie, maar soms weet ik echt niet wat wat is, haha! Geen tijd om het op te zoeken! En die flippers, pffffff! Ik voelde me net een zeehond op het droge, whaha!

    Xx Manon

  • 05 September 2014 - 15:24

    Frank:

    Wauw manon..

    wat een verslag. you daredevil....nu gaat het beginnen. Je krijgt het flipperen we; uiteindelijk onder de knie jouw kennende. Wat een leuke dingen doe je nu al en het begint pas... Ben al weer benieuwd naar je volgende verslag...

    liefs papsxxxxxx

  • 15 September 2014 - 15:45

    Romy:

    hey meis,

    Wow, wat ben jij stoer zeg! Ik neem mijn petje af voor je hoor. Geen haar op mijn hoofd die er alleen al aan denkt om zoiets te ondernemen, en helemaal niet alleen. Echt toppie, en zo goed dat je het doet!!! Ik heb net even al je verslagen gelezen woahhhhh krokodillen slangen, wat een lol :-) ik ga je volgen hoor, vind het supergaaf. Heel veel plezier en voorzichtig hoor!! Liefs je buuvrouw

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Manon

Actief sinds 15 Aug. 2013
Verslag gelezen: 197
Totaal aantal bezoekers 7814

Voorgaande reizen:

19 Augustus 2014 - 19 Augustus 2015

Backpacken in Australië

Landen bezocht: