het begin van Aussie - Reisverslag uit Sydney, Australië van Manon Smit - WaarBenJij.nu het begin van Aussie - Reisverslag uit Sydney, Australië van Manon Smit - WaarBenJij.nu

het begin van Aussie

Blijf op de hoogte en volg Manon

19 Augustus 2014 | Australië, Sydney

Hallo lieve mensjes,

Hier dan eindelijk mijn eerste reisverslag! Drukke volle geplande dagen hier bij Australian backpackers en nu dan voor het eerst een paar uurtjes vrije tijd in het hostel!

Dinsdag was het dan eindelijk zo ver, na afscheid genomen te hebben van de familie heb ik na de douane de hele groep die mee ging naar Aussie ontmoet, meteen raakte we aan de praat! En dit ging zo door tot we in Aussie waren. Echt super leuk, de chinezen in het vliegtuig waren niet al te blij met ons en gingen opgeven moment ergens anders in de gang liggen omdat ze zo'n last van ons hadden, maarja wat kan je verwachten als je om 5 uur s' middags al het licht uit doet!!! Eenmaal in Taiwan aangekomen werden we door een mannetje naar het hotel gereden, hier hadden we 6 uur de tijd om even in de kamers bij de komen, te douchen en te slapen. S'avonds hadden we de laatste vlucht naar Sydney. Helaas heb ik niet kunnen slapen in het vliegtuig, alleen in Taiwan! Dus ik had wel een paar dagen last van een kleine jetlag, maar ach als je hier eenmaal bent vergeet je dat gelukkig wel een beetje.

Toen we in Sydney aankwamen werden we opgewacht door Nikos en Jamie van australian bp (ik kreeg meteen al een opmerking dat mijn backpack wel erg zwaar was, ik dacht dat dat wel meeviel maar misschien moet ik er toch wat uit dumpen)! Ze vertelde het 1 en ander en brachten ons eerst naar de baai met het opera house en de hartgrondige. Echt super mooi en onwerkelijk dat je er ineens bent, gewoon in Aussie aan de andere kant van de wereld hello!!! En wat een stad niet normaal, de mensen zijn ook super vriendeljk op straat, je denkt bijna dat ze wat van je willen haha!

Het hostel is schoon en in het noorden van Sydney! We zitten 20 meter van het strand af, alleen is het nog veel te koud om te gaan zwemmen.

Donderdag hebben we gezellig met ze alle gebarbequed en vrijdag was het regeldag. Wel hebben we vrijdag door de stad gelopen en het 1 en ander gezien en lekker met de ferry op het water gevaren! Wel nog erg koud maar als eenmaal het zonnetje begon te schijnen was het wel lekker. S'avonds zijn we met ze alle uitgeweest, super leuk was het.aan het begin vond ik het niet zo, maar eenmaal in de dansclub beland had ik het naar mijn zin.

Zaterdag zijn we naar de blue mountains en naar featherdale wildlife park geweest. De blue mountains waren echt super vet, het was wel vrij mistig en het regende af en toe! Maar wauw gewoon wauw, kleine watervalletjes en diepe afgronden en kliffen. We zijn naar verschillende 3 punten geweest, met allemaal een super mooi uitzicht! Daarna gingen we naar het wildlife park, eindelijk koala's gezien. Maar die ga ik gelukkig nog genoeg zien haha!

Morgen opstap met Scott en Caitlyn die ik uit Zuid-Afrika ken, super leuk. Ook omdat ik dacht dat ik ze nooit meer zou zien! Komende week nog lekker een dagje surfen met de groep en dan donderdag waarschijnlijk het vliegtuig pakken richting Cairns! Samen met Jetske. Zin in!!!!!!!
Toedels

  • 23 Augustus 2014 - 15:08

    Mary Van Den Dorpe:

    Hoi Manon
    Leuk hoor om zo te lezen over je grote avontuur. Ga je zeker volgen. Veel plezier

  • 23 Augustus 2014 - 15:26

    Mams :

    mama ,echt Top Manon ,heb je net op Skype gesproken ,heerlijk je weer te zien !!! heel veel ezier ,en we reizen lekker n beetje met je mee !!! veel liefs van je gekke moeder hihi doeiiiiiiiii xxxxx

  • 23 Augustus 2014 - 15:44

    Andra:

    Hahahahahahahahahahahaha. Toch te zwaar! Wat ga je weggooien?
    X!

  • 23 Augustus 2014 - 15:45

    Frank Smit:

    hallo scheet,

    Geweldig dat wij je vanmiddag hebben gezien en gesproken. Kunnen we er weer even tegenaan.
    We denken veel aan je en kijken uit naar je volgende verslag ne belevenissen.

    liefs,
    pap

  • 23 Augustus 2014 - 20:10

    Alissa:

    Tof om te lezen wat je allemaal mee maakt daar! Het klinkt echt geweldig,,!! Volgens mij is het best raar om dit allemaal te plannen en dan nu opeens daar te zitten, ik ga je avonturen zeker volgen!!
    Hopelijk ga ik je ooit een keer achterna! Lijkt me echt tegek!

    Xxx have lots of fun!!

  • 24 Augustus 2014 - 11:02

    Joke Bakker:

    Hallo Manon, wat leuk dat ik je kan volgen, te gek wat je allemaal mee maak,
    het lijkt me inderdaad heel gek dat je helemaal aan de andere kant van de wereld zit,
    heel veel plezier geniet ervan, dikke kus tante joke.

  • 24 Augustus 2014 - 13:12

    Marianne:

    Hai Manon,
    Het klinkt nu al geweldig.Wat leuk dat je mensen uit Afrika daar ontmoet.
    Je heb al heel wat gedaan in korte tijd en dat een jaar lang. Je mag het allemaal wel goed opschrijven en foto's maken.
    Ik ga je volgen, veel plezier hoor.

    Groetjes Marianne x

  • 26 Augustus 2014 - 16:56

    Chantal :

    he meis,
    was super om te lezen dat je het naar je zin hebt, haha backpack te zwaar hahah hoe kan dat nou je neemt nooit veel mee hihi. ben erg jaloers hoor maar geniet er goed van en schrijf veel en maak genoeg foto's dan beleef ik het vanuit hier mee
    spreek je snel

    dikke kus

  • 30 Augustus 2014 - 04:49

    Manon Smit:

    Iedereen super bedankt voor de lieve berichtjes! Doet me goed om te weten dat mijn reisverslagen gelezen worden haha! Vandaag even een rustdag, morgen ga ik waarschijnlijk raften en maandag duiken!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Manon

Actief sinds 15 Aug. 2013
Verslag gelezen: 172
Totaal aantal bezoekers 7807

Voorgaande reizen:

19 Augustus 2014 - 19 Augustus 2015

Backpacken in Australië

Landen bezocht: