not steeds in Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Manon Smit - WaarBenJij.nu not steeds in Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Manon Smit - WaarBenJij.nu

not steeds in Sydney

Blijf op de hoogte en volg Manon

10 Januari 2015 | Australië, Sydney

Allo allo,
Na wat opmerkingen over het niet schrijven van reisverslagen ga ik toch maar weer een nieuwe schrijven haha! Nou zie ik dat dit helemaal nog niet zolang geleden is.

Ik zit nu bij Jeff en Wendy (jeff is de zoon van ome Theo), familie adres nummer 3 alweer. Ik heb een grote kame voor mezelf met airco en eigen woonkamer hehe. Tot nu toe heb ik alleen maar gewerkt, dagen van 14 uur gemaakt bij global marqeting. Dit was een hele ervaring kan ik je zeggen, de 1e week gingen we meteen op een roadtrip naar Newcastle. En nee dit is niet in Engeland maar dit is een stad ongeveer 200 km boven Sydney! Haha.
Met een groep van 11 mensen vertrokken we, de 1e dag was ik met Andy. Met de trolley langs de deuren, ik vond het al meteen niks! Maar Andy was er rete goed in, de nep lach en zijn doorzichtige grapjes. Ik had voor deze week al wat training gehad over hoe je het best mensen de deur uit kunt krijgen en over de producten die ik ging verkopen, fw1. Een schoonmaak/wax spray voor auto's en voor in huis. Tijdens de training wordt alles stap voor stap uitgelegd, hoe je het best tot een verkoopresultaat komt en je zal het niet geloven. Maar het is allemaal manipulatief en het werkt. Weer terug naar Andy, hij liet mij de 1e dag s' middags al alleen langs de deuren gaan. Dat ging natuurlijk voor geen meter want ik was hartstikke nerveus en ik vond het doodeng, ik had er meteen al geen zin meer in en ik kon aan Andy zien dat hij niks in mij zag. Maar ik gaf niet op, Na een paar dagen met Andy ging ik met Tyson en Mitch werken. 2 super chille aussies, ik pikte het meteen op door hun enthousiasme en mij enorm goed te helpen. Soms verkoop je niks maar heb je enorm leuke gesprekken met mensen, ze vragen je naar binnen te komen en je wordt volgepropt met van alles. Ik heb tot nu toe een sniper uit Afghanistan, een drugsdealer en tig oude koppels ontmoet.

Dat vond ik het leukste van de baan, maar soms als je de straat in loopt zie je al boze gezichten. Mensen zien je als een lastigvaller, pushigere verkoper, robot! De deur wordt soms voor je dicht gesmeten. Mensen negeren je, Na een paar weken 14 uur per dag hebben gewerkt was ik mentaal en fysiek kapot. En na mijn 2e loon had ik er helemaal geen zin meer in, want als je niet/nauwelijks verkoopt verdien je geen ruk. Het was moeilijk om het stop te zetten omdat ik zulke leuke collega's heb en vooral omdat Tyson en Mitchell zo ontzettend positief over mij waren, maar uiteindelijk draait het om de centen en dat ik levend thuis kom!!
Ik had een nanny job aangeboden gekregen en dat maakte het makkelijker om te stoppen, helaas hebben ze vanochtend afgebeld met een vaag excuus! Een flinke tegenvaller, maar ik ga door met zoeken. Waarschijnlijk ga ik weg uit Sydney omdat hier simpelweg niks te vinden is.
Mijn plan is om in maart naar nieuw Zeeland te gaan, hopelijk gaat dat lukken en anders wordt het maar iets later.

De kerst heb ik met Piet en Ria en al hun kinderen en kleinkinderen gevierd.
We vierde het bij Jennie, ze hadden lekker eten en super veel cadeaus onder de kerstboom. Ik had niks verwacht en ik kreeg in eens van alles in mijn handen geschoven, kleinigheidjes, maar wel vet lief! Wel was het raar om die kerstboom daar te zien, 35 graden buiten en totaal geen kerstgevoel! Het is alsof ik het oversla. Hetzelfde met oud&nieuw. Claire kwam hier overgevlogen uit Brisbane om oud&nieuw met mij te vieren, samen gingen we naar de harbour bridge. We waren daar al om 11:15 s'ochtends om op het vuurwerk te wachten! We hadden een mooie plek op het grasveld gevonden in Bradfield park, heel dicht bij de brug. Na 12 uur hebben gewacht was het eindelijk zo ver, het was een knalspectacel! Super mooi, maar het duurde maar 10 minuten! En tja als Nederlander ben je uren lang knallen gewend whahahaha. Ik ben blij dat ik het gezien heb, maar 12 uur wachten was het niet echt waard! Helaas is de band tussen claire en mij ook niet meer zo goed als het was tijdens the gold coast, ik ga jullie niet lastig vallen met de details. Maar ze was niet meer die bubbelige uber vrolijke gekke Amerikaan die ik kende en helaas zijn er wat conflicten ontstaan. Het komt er op neer dat we geen vrienden meer zijn, erg jammer voor alles wat we samen meegemaakt hebben!

Helaas is niet alles koek en ei tijdens het reizen, maar gelukkig heb ik de familie hier waar ik altijd kan blijven en veel steun aan heb. En Sydney is een geweldige stad, ik krijg niet genoeg van de stranden en de winkels whahaha!!

Adioso en ik zie jullie in een paar maanden!!

  • 10 Januari 2015 - 08:53

    Pap:

    hallo sweet daughtet of mine.

    Tjonge weer een hoop meegemaakt. Jammer dat je laatste baan niet is doorgegaan.
    weer raar hoor...vaag.......Maar jouw kennende keep up the spirit...

    we houden van je..

    pap

  • 10 Januari 2015 - 10:33

    Mams :

    Hai lieverd XXX je maakt wat mee zeg !!! jammer van je baantje ! ,maar t zal ergens weer goed voor zijn ,moet je. maar denken !!! je vind wel weer wat jou kennende ! zet hem op en hou je taai !! spreek je snel weer op Skype !!! veel liefs v mams XXXXX ps gr aan de familie

  • 10 Januari 2015 - 11:02

    Chantal:

    heey meis,

    Jammer dat het niet gelukt is met je baantje maar super dat je het vol hebt gehouden en niet op gegeven hebt. Jammer van je nanny baantje maar het komt wel goed gewoon blijven vol houden. Ik lees dat je het nog steeds naar je zin hebt en ik ben super trots op je dat je het al zolang vol houdt zonder familie en vrienden. Als je terug komt ben je denk sterker. Heel veel plezier en ga duimen dat je in maart naar nieuw zeeland kan.

    Dikke kus

  • 10 Januari 2015 - 11:08

    Manon:

    Hey lieverds,
    Ik ben vandaag meteen gaan zoeken naar nieuwe baantjes, hopelijk krijg ik snel reactie!! Ik hou jullie op de hoogte!! thnx voor jullie lieve berichtjes, dat houd me sterk! Ik kan niet wachten om jullie weer te zien, maar eerst hier het beste van mijn reis maken! Xxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Manon

Actief sinds 15 Aug. 2013
Verslag gelezen: 229
Totaal aantal bezoekers 7800

Voorgaande reizen:

19 Augustus 2014 - 19 Augustus 2015

Backpacken in Australië

Landen bezocht: