Sydney -Alice Springs - Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Manon Smit - WaarBenJij.nu Sydney -Alice Springs - Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Manon Smit - WaarBenJij.nu

Sydney -Alice Springs - Sydney

Blijf op de hoogte en volg Manon

06 December 2014 | Australië, Sydney

Allo mensen,
ik heb weer heel wat meegemaakt sinds mijn laatste verslag. Dus heel wat te vertellen. Ik lig nu op het grasveld van Sylvia en Michael's huis (een nicht van mijn vader) bij het zwembad lekker in de zon! Een mooie plek om mijn volgende reisverslag te schrijven, haha!

Na port maq heb ik Newcastle overgeslagen en ben ik doorgegaan naar Sydney! De stad waar het allemaal begon, het was wel weer raar om terug te zijn. Voor mijn gevoel was het een volledige andere stad dan dit aan het begin was op een goede manier, haha! Ik ben de 1e dag van mijn hostel naar
het opera huis gelopen. Een aardige loop kan ik je zeggen, George street was toch iets langer dan ik dacht! Bij het opera huis heb je de botanic gardens, super relaxt park met een mooi uitzicht op de harbour. Daar heb ik een tijdje doorheen gebanjert.

Ik wist dat sahra ook in Sydney was, dus de 1e avond heb ik met haar en Dominique even een drankje gedronken in de stad! Dominique kende ik nog van de tour naar nimbin. Super leuk om elkaar weer te zien, de dag erna zijn we met zijn 3e de hop on hop off bus ingesprongen. Alles gezien wat ik nog niet had gezien heb ik nu gezien whaha! Ook voor het eerst naar bondi beach geweest, the most populair beach ther is!! Nou zo bijzonder is het eerlijk gezegd niet whaha!! Maar toch leuk om daar echt te staan, bij dat famous life guard houseke!! Wel jammer dat ik ze nog niet uit hun hokje heb gezien, maar misschien komt daar morgen verandering in haha!

We hebben tot 6 uur gebruik gemaakt van de bus, het was echt een super gezellige dag! Die avond was onze laatste avond met elkaar, dus zijn we goed wezen stappen! We waren in een grote club, was me iets te druk! Maar het was alsnog een geslaagde avond!

De volgende dag ging ik naar ome Tom en Lyn! Eerst moest ik die pokke bus nog zoeken met 20 kilo op mijn rug, dat was niet zo'n succes. Misschien moet ik toch maar wat naar huis sturen whaha. Ik kwam er gelukkig snel achter. Beetje jammer dat de bus gewoon keihard voorbij reed (jep we zijn echt in de grote stad). Ome Tom pikte mij bij de bushalte in Dee Why op.
Dee Why is in Noord Sydney, ongeveer 20 km van het centrum af.
Ik sliep in een vet relaxte kamer, altijd erg prettig om alle spullen weer neer te dumpen zonder je zorgen te maken dat spullen gestolen worden.
Ik werd met open armen ontvangen, Ik ging met ome Tom naar een strand waar we naar een soort gat zijn gelopen waar je in kon springen! Eerst moesten we over rotsen klimmen. Ome Tom is echt sportief, sprong zo van rots naar rots! Daar had ik wat meer moeite mee, schaam me dood! Een man van 70 is sneller dan mij. Maar hij heeft een flinke voorsprong met oefenen.
Ook gingen we snorkelen in een rockpool ( in Sydney heb je bijna bij alle stranden rockpools, veiliger voor kinderen om te zwemmen en erg prettig bij een flinke stroming).
de 1e avond zijn we uiteten geweest en heb ik..... ja ik mosselen gegeten!! De vis was echt top, maar ik ben geen fan van mosselen, haha.
De dag erna zijn we naar een zoon van ome Tom geweest, erg grappig!! Trampoline gesprongen met de jongste zoon die in een panda pak rondliep (tja het blijven smitten). De volgende dag ben ik naar de verjaardagen van 2 van opa's broers geweest, ik heb bijna iedereen daar ontmoet! 1 ding kan ik je zeggen: Luidruchtig!! Ik voelde me meteen thuis whahaha!!
Voor de rest heb ik nog gekayakt met ome tom in the harbour bij manly, daar zijn we aangemeert bij verschillende mooie strandjes waar je met de auto niet kan komen! Ook zijn we naar een quarantaine museum geweest, daar werden mensen op een afschuwelijke manier in quarantaine gehouden nadat ze na weken aankwamen vanuit europa of andere bestemmingen en men dacht dat ze ziek waren! Erg interessant.
Ook ben ik met ome tom naar bondi beach geweest waar we een wandeling hebben gemaakt van 2 uur naar andere stranden! Super mooi. Ome Tom heeft onderweg naar bondi van alles verteld over de harbour en over vroeger! De dag erna had ik een baan gevonden op gumtree en ben ik die donderdag vertrokken naar Alice Springs voor wat ik dacht de baan van mijn dromen! Of in ieder geval een plek waar ik het meer dan naar mijn zin zou hebben! Hoe cool is het om met dieren te werken terwijl je er voor betaald krijgt!

Dit was dus niet het geval!! De 1e 2 dagen was er nog niks aan de hand! Ja ik wist dat het afgelegen en warm zou zijn. Helaas had ik wel meteen knallende koppijn door de hitte! Na een paar dagen was ik alleen met Neil (de eigenaar van de farm), hij was meteen geïrriteerd omdat ik niet wist welke kameel welke was en ik het opzadelen nog niet alleen kon! Er waren elke dag 6 kamelen die de ritten deden, maar dit was niet elke dag hetzelfde! Er waren in totaal 50 kamelen waarvan 30 op de farm. Ik heb opgeven moment met chloe (een andere backpacker) elke dag geoefend wie welke kameel was omdat ik er alles aan wilde doen ze te leren kennen. Helaas ging het niet beter, ik weet van mezelf dat ik altijd wat tijd nodig heb om alles te leren. Meestal langer dan de meeste mensen, de eigenaren hadden hier het geduld niet voor. Ik werd als een stuk stront behandeld. Schreeuwen door de walkie talkie als ik iets verkeerds deed, na een week was ik er helemaal klaar mee!! Als de eigenaren vriendelijker waren geweest was ik daar nu waarschijnlijk nog steeds, maar alle factoren bij elkaar! Het niet weg kunnen van de farm op je vrije dag, s'nachts geen airco en geen stroom na 10 uur, s slecht slapen en overal insecten heb ik besloten om terug naar Sydney te gaan. Ik heb gelukkig de optie om weg te gaan omdat ik familie hier heb, daardoor kan ik werken en sparen.

Ik was zo blij om weer terug te zijn in Sydney en dat al na 10 dagen. Ik vind het wel erg jammer dat het zo is gegaan, maar niet alles kan positief zijn.
Ik heb nu waarschijnlijk alweer een nieuwe baan, ik ga promotie werk doen bij events en winkelcentrums, van maandag t/m vrijdag! Maandag heb ik een mee kijk dag!
Dus nu nog even een paar dagen vrij! Vanavond ga ik stappen met Anna die ik van stradbrook island ken en morgen ga ik met haar naar bondi!
Ook is het echt super dat ik kerst en oud&nieuw in Sydney ga vieren! Ik kan niet wachten. Ik ben nu al een tijdje aan het typen en ik ben er klaar mee, ik duik het zwembad in!!!!!!
Xxxxxxxx

  • 06 December 2014 - 12:44

    Chantal:

    Super leuk om te lezen dat je zo vermaakt, jammer dat de kamelen niks werd maar he je hebt het geprobeerd. Ik hoop dat de volgende baan leuker is zodat je wat geld kan verdienen. En mosselen zijn echt super lekker grappig dat je ze nu voor het eerst geprobeerd hebt. Nog heel veel plezier meis
    Xx Chantal

  • 06 December 2014 - 15:02

    Mary:

    Hoi Manon
    Wat een verhaal weer. Jammer dat het werken met de kamelen zwaar K was. Goede keuze om nu ff bij familie te zijn en te kunnen sparen. Lijkt mij heel bijzonder om met de feestdagen daar te zijn ,jij in de warmte en wij in de kou. Hele fijne dagen en succes met je nieuwe baan, dit is natuurlijk wel iets wat je al gedaan hebt. Heb het van je moeder gehoord vanmorgen. Doeiiiiiiiiiiiiii

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Manon

Actief sinds 15 Aug. 2013
Verslag gelezen: 256
Totaal aantal bezoekers 7804

Voorgaande reizen:

19 Augustus 2014 - 19 Augustus 2015

Backpacken in Australië

Landen bezocht: