van surfers paradise tot aan port macquarie - Reisverslag uit Port Macquarie, Australië van Manon Smit - WaarBenJij.nu van surfers paradise tot aan port macquarie - Reisverslag uit Port Macquarie, Australië van Manon Smit - WaarBenJij.nu

van surfers paradise tot aan port macquarie

Blijf op de hoogte en volg Manon

10 November 2014 | Australië, Port Macquarie

Ho ho,
de 1e stop na Brisbane was surfers paradise in de gold coast! Deze plek kan je vergelijken met blanez of Kreta voor de Australiërs! Hoge gebouwen, winkels en nachtclubs. Door veel mensen werd dit mij afgeraden, maar ik wil het dan altijd nog wel zelf zien en zelf een mening erover hebben.
Surfers was dus idd niet mijn ding, het hostel was verschrikkelijk! Ik had 2 koppels in mijn kamer, waar je dus al geen band mee opbouwt of grote vrienden mee maakt om de dag mee te besteden! De mensen in het hostel waren niet echt sociaal, ze hadden allemaal al groepjes gevormd! Ik probeerde me wel in de gesprekken te mengen maar ze waren totaal niet geïnteresseerd! De 1e avond ging ik wel uit met het hostel, maar ik kwam de 2e bar niet in omdat mijn rijbewijs niet genoeg was, 1e X dat dat gebeurde in 2,5 maand! Dus toen moest ik helemaal terug lopen naar het hostel, ik had geen zin meer om terug te gaan. Daar bovenop was mijn kamersleutel de volgende dag weg, alles onderste boven gehaald. Want je betaald 20 dollar borg. Ik ben opgeve moment maar weg gegaan om een leuke dag te hebben. Gelukkig was Claire ook in surfers, dus heb ik de dagen met haar besteed! Ik was erg blij dat zij er was, anders was ik helemaal in een gat gevallen.
Eenmaal terug in het hostel konden ze de deur niet voor mij openen terwijl dat in de ochtend nog wel kon, dus toen maakte ze dit mijn probleem en moest ik maar wachten tot er iemand uit mijn kamer terug kwam en ik moest mijn backpack inplakken! Hier was ik het niet mee eens, dat heb ik even duidelijk gemaakt. Na lang gewacht te hebben, had ze toch ergens een sleutel vandaan getoverd! Ik ben toen bij andere gaan zoeken omdat ik miss het gevoel had dat iemand anders hem had! En ja hoor daar lag mijn sleutel onder iemand anders zijn kussen, ze kwam later met een andere sleutel binnen dus ik wist genoeg! Maar niks gezegd, want mijn probleem was opgelost en ik kon eindelijk een leuke laatste avond hebben met Claire.
De laatste avond ben ik met Claire uiteten geweest en uitgeweest, een leuke avond en ja dit X had ik mijn paspoort mee! Enigste nadeel is dat we weer afscheid moesten nemen. Misschien als ik later in surfers was geweest had ik weer een hele andere ervaring gehad, er is niks mis met de plaats!

Na surfers ging ik door naar Byron bay!! De hippie stad van Australië en iedereen was er positief over! Dus ik keek er wel naar uit. Ik ontmoette in bus sahra, een meisje uit Zwitserlandl dus ik was gelijk niet meer alleen, jeeeej! In Byron verbleef ik in the arts factory, een hostel een beetje uit de stad! Super leuk hostel, elke dag workshops en mooie schilderingen op de muur! In de avond was er altijd wel iets te doen. Byron is een super relaxt stadje, op straat wordt muziek gespeeld en overal zijn kleine boetiekjes! Altijd gevaarlijk. Ik heb een super mooie wandeling gemaakt met sahra en wat andere mensen. Ook ben ik naar Nimbin geweest, Dit is ook een hippy stadje/dorpje. Maar niet zo toeristisch, ook is het maar 1 straat! Overal worden koekjes met marihuana verkocht. We zijn daarna naar een plek gegaan om te barbecueën, ook meteen even een mooie wandeling gemaakt!! Toen door naar een plek waar voorheen een waterval was, was o0 dit moment helemaal droog!!Maar wel een super mooi uitzicht!

Ook heb ik ocean kayaking gedaan. Helaas stond er die dag veel wind, dus we kwamen niet echt de baai uit en met die golven was het aardig wat peddelen!! Dat we weer terug moesten diepte onze kajak om! Lig je daar midden in de oceaan waar een paar weken geleden nog iemand is opgevreten! Dus ik wilde zo snel mogelijk die boot weer in, hahaha! Helaas ook geen dolfijnen gezien, maar voor de rest was het wel grappig!! Lig je met je kajak tegen alle andere kajakken aan in de oceaan, probeer je elkaars boot vast te houden terwijl een Amerikaan informatie over the Marine life! Klonk allemaal heel interessant, maar ik was bezig mijn boot in bedwang te houden whahaha! Ook ben ik een aantal x uitgeweest in Byron, leuke barretjes en goeie muziek! Kortom een geweldige tijd in byron!
Ik wilde wel langer blijven, maar ik had alweer zoveel uitgegeven, dus tijd om verder te gaan!

Mijn volgende stop was coffs harbour! Een klein stadje met, volgens de lonely planet een mooie kustlijn. Het hostel was een beetje vreemd, maar wel schoon en hete hoey moey backpackers! Hoey moey was het ckr! Mensen die sex hebben in het bed onder je voor 3 uur, mutherf.......!!! En ze hebben het geweten, zo respectloos!! Een hele hoop mensen die daar verbleven werkte daar! Dus veel contact was er niet, wel ben ik de laatste avond nog naar een strandfeest geweest! Coffs harbour had idd een mooie kustlijn, ik heb een flinke wandeling gemaakt!!Maar ik had dit plaatsje wel over kunnen slaan, maar maakt niet uit! Op naar de volgende plek.

De volgende stop was port macquarie! Waar ik nu nog zit. Dit hostel is echt super relaxt, ik was binnen en had meteen besloten langer te blijven! De mensen zijn hier super aardig, schoon en niemand doet zijn deur op slot!
Gezelligheid op en top, vandaag een wandeling gemaakt langs de creek!!vet veel vleerhonden gezien, ik stond er midden in en ze waren overal om mij heen! 100.000 van hen! En een kabaal, ik kwam een man tegen in zijn kajak die even op zijn boot ging slaan met zijn peddel! Toen kwam er ineens beweging in en veel geluid uit! In de middag naar het koala hospital geweest, een plek waar koalas uit het wild worden opgevangen die gewond zijn geraakt in verschillende situaties! De meesten worden na een poos tot dat ze helemaal weer sterk en gezond zijn in het wild weer los gelaten! Super interessant om de verhalen achter de gewonde koalas te horen! De gene die wij zagen waren alweer redelijk opgeknapt maar werden niet meer uitgezet in het wild omdat ze daar simpelweg niet instaat zijn zichzelf te redden! 1 was bijv blind en 1 had scoleose! Super interessant, die mensen doen zo belangrijk werk!! Daar heb ik echt respect voor. Morgen ga ik een wandeling maken langs de kust en woensdag ochtend vroeg vertrek ik naar Sydney waar ik nog 2 nachten in een hostel in het centrum zal verblijven! Vrijdag ga ik als het goed is naar Tom en Lyn, maar ik wacht nog op antwoord haha!l

bey bey mensen


  • 16 November 2014 - 10:04

    Zus:

    Hahahaha je maakt wel.. Achteraf gezien natuurlijk.. De grappigste dingen mee in de minder leuke plaatsjes en hostels. Haha te leuk om te lezen. Veel plezier bij ome tom en lyn. Liefs xxxxx je zus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Manon

Actief sinds 15 Aug. 2013
Verslag gelezen: 167
Totaal aantal bezoekers 7802

Voorgaande reizen:

19 Augustus 2014 - 19 Augustus 2015

Backpacken in Australië

Landen bezocht: