van Mission beach tot aan Airlie beach - Reisverslag uit Rockhampton, Australië van Manon Smit - WaarBenJij.nu van Mission beach tot aan Airlie beach - Reisverslag uit Rockhampton, Australië van Manon Smit - WaarBenJij.nu

van Mission beach tot aan Airlie beach

Blijf op de hoogte en volg Manon

16 September 2014 | Australië, Rockhampton

Hey menske's!

Het wordt wel weer eens tijd voor mijn volgende reisverslag haha! Ik moet heel ver terug denken wat ik ook alweer allemaal heb gedaan na mijn laatste verslag! Maar gelukkig heb ik kleine aantekeningen gemaakt en nog een hoop foto's die mij het 1 en ander wel doen herinneren!

Na mijn laatste verslag was ik net aangekomen in Mission beach! Inmiddels zit ik al in Rockhampton en heb ik al heel wat kilometers afgelegd met de greyhound! Laten we bij het begin beginnen, haha!

De 2e dag op Mission beach ben ik alleen naar Dunk island gegaan met de watertaxi! Daar ontmoete ik Ian, een Engels man die in Sydney woont en er een paar dagen tussen uit was. Hij was ook alleen, dus besloten we samen de wandelingen op het eiland te doen. Wel kwam ik er achter dat hij super fanatiek was en flink door liep, dus ik was opgeve moment helemaal buiten adem whaha en hij was ook erg fanatiek in het nemen van selfies, pfff die kerel vond zichzelf heel interessant!
Op Dunk island kon je 2 wandelingen doen, 1 ging naar de lookout waar je super mooi uitzicht had boven de zee en je het reef kon zien. De andere wandeling was 10 km lang en ging helemaal rond om het eiland, we hebben ze uiteindelijk allebei gedaan. Tijdens die lange wandeling heb ik 2 slangen voor mijn voeten weg zien schieten, heel veel kleine hagedissen gezien en super mooie afgelegen stranden!
Die avond was er een kampvuur op het strand gemaakt waar we met een aantal mensen van het hostel gezellig de hele avond hebben gezeten, marshmallows boven het vuur houden en opeten maar! Jammie.
Ik vond dit echt een super leuk hostel omdat het heel knus en klein was en iedereen daardoor veel sneller contact met elkaar maakte!

Hierna ben ik doorgegaan naar Townsvill! Waar ik Michelle ontmoete, een Nederlands meisje waar ik Castle Hill mee beklommen heb. Dit is een berg die boven Townsvill uitsteekt. Was een hele klim, maar wel super mooi uitzicht. Door de verschillende lookout points kon je heel veel zien. Na Townsvill ben ik door gegaan naar Magnetic island, was een kwestie van 10 minuten lopen en de ferrie pakken.

Op Magnetic Island zat ik in X Base, een super groot hostel. Aan het begin maakte niemand contact en was ik echt alleen, ook was er niemand op mijn kamer! Dus heb ik de 1e paar uur maar een beetje gechild op het strand! Later kwam ik mijn kamer in en zat de hele kamer ineens vol met jongens. Ze gingen meteen op pad om wallibies te spotten en te voeren, dus toen ben ik met ze mee gegaan! Op magnetic heb je 1 plek waar toeristen komen om rock wallibies te voeren en dat weten de wallibies, dus die komen te voorschijn rond een bepaalde tijd en ze zijn redelijk tam en best wel brutaal!
Vanaf dat moment heb ik 2 dagen met Mark, Steven, John en Jan opgetrokken. Super gezellig clubje, de 2e dag hadden we een 4w drive gehuurd! Hiermee hebben we het hele eiland rondgecrost, aan het begin kwamen we zelfs vast te zitten en duurde het even voordat we de auto er weer uitkregen. Dat was wel even zweten kan ik je zeggen.
We zijn die dag naar verschillende afgelegen stranden geweest, super mooi! Er was ook een wildlife park, of zeg maar gewoon dierenpark haha! Hier zijn we aan het eind van de middag heen gegaan, daar hebben we een tour gedaan wat inhoud dat je verschillende dieren vast mag houden. Een hoop diersoorten kende ik al. Het ging mij vooral om de koala, eindelijk heb ik er 1 mogen aanraken en vasthouden! Ze voelen echt zo fluffy als ze eruit zien kan ik je zeggen. Daarna hebben we de forts walk gedaan, Dit is een bekend pad waar je koala's in het wild kan spotten. We hebben er 2 gezien, waarvan 1 heel dichtbij (zo dichtbij dat je hem bijna aan kon raken) en 1 heel ver weg hoog in de boom! Veel doen ze niet, soms denk je leeft het wel! Maar ja een koala slaapt dan ook 20 uur per dag.
We hebben op deze dag eigenlijk alles gedaan wat het eiland te bieden heeft, zo groot is het eiland niet. Die avond kon je mee doen aan een quiz en verschillende dingen winnen, we werden uiteindelijk 2e en kregen een voucher ter waarde van 40 dollar die we aan de bar konden besteden. Niet verkeerd, we hebben daarna lekker op het strand gechild. De volgende dag vertrokken alle jongens, ik ben die dag met een Nederlands meisje, een Canadees en een Australiër (ik weet de namen niet meer haha) meegegaan voor een wandeling naar de forts om nog een x koala's te spotten. Alleen nu gingen we er heen lopen, dat was een hele wandeling kan ik je zeggen en ik had maar 2 uur geslapen! Dus ik had soms echt moeite met dat klimmen en was helemaal buiten adem met nog eens een heerlijke koppijn erbij. Maar dat we eenmaal naar beneden gingen ging het gelukkig een stuk beter, ook hebben we bij de forts weer 2 koala's gespot! Ze zaten op een totaal andere plek, dus ik denk dat het wel andere koala's waren!

Vrijdag vertrok ik naar Airlie beach! Dit is de plek om de tour te doen naar de whitsundays, dit zijn super mooie eilandjes met helder witte stranden! Witter dan wit. In Airlie kwam ik aan het hostel Magnums, oud en smellie! Maar okay het kon er mee door, hier was iedereen heel erg op zichzelf en voelde ik mij echt alleen! Maar ik weet inmiddels hoe snel dat kan veranderen, dus heb ik de 2e dag bij de lagoon gechild! Beetje zwemmen en een beetje zonnen. Die avond had ik wat Fransen ontmoet in mijn kamer waar ik mee opstap ben geweest. Zondag ging ik de tour doen naar de whitsundays, bij het kantoortje de dag ervoor was uitgelegd waar ik moest zijn! Maar dit klopte dus helemaal niet, gelukkig hoorde ik mensen dezelfde boot opnoemen dus ben ik met hun meegegaan. We zaten op de Hammer, een zeilboot. Met 22 mensen plus de crew! Ik dacht nog, nou dit gaat leuk worden op zo'n kleine boot. Maar dit viel uiteindelijk reuze mee.
De kapitein zei aan het begin dat we aan 1 kant moesten gaan zitten omdat de boot binnen 15 minuten horizontaal recht op het water zou staan! Dit was ook echt zo, best wel eng op het begin. Ook stond er veel wind, dus we kregen aardig wat water over ons heen haha! De 1e dag gingen we naar white haven beach, een super mooi eilandje die bekend staat om zijn witte stranden! Dat was ook echt wit en het voelde super zacht aan je voeten! Heel anders dan het strand thuis.
We hadden aan het begin gelijk al een klik met verschillende meiden, we waren allemaal alleen. Dus dat werd een gezellig groepje.
Het was de 1e dag wel erg koud op de boot, gelukkig was ik door iedereen gewaarschuwd en daardoor voorbereid.
Slapen op de boot was ook een hele ervaring, lekker krap! Maar toch heb ik geslapen, misschien doordat heen en weer wiegen haha!
De 2e dag gingen we na het ontbijt meteen snorkelen, hier heb ik een hoop vissen gezien. Wel was het reef op sommige plekken erg dood.
Gelukkig was het weer deze dag een stuk beter, lekker van de zon kunnen genieten op de boot!
We gingen ook nog een 2e X snorkelen, hier was het water wel een beetje troebel! Ook kon je daar op het strand chillen. Daarna hebben we nog het hele stuk terug gezeild! Die avond heb ik met wat meiden nog een drankje gedronken in de stad en ben ik de volgende dag vertrokken naar Rockhampton. Ik heb net een busreis van 7 uur achter de rug, dus nu ga ik lekker pitten en morgen naar de capricorn caves!

Beybey pieps

  • 16 September 2014 - 22:42

    Monique:

    Hoi Manon ik vind je echt heel stoer, pas je wel goed op met wie je meegaat, je ontmoet veel verschillende mensen maar je neemt veel beslissingen alleen, knap hoor.
    Ik had dit vroeger nooit gedurfd, ik heb veel bewondering voor je.
    Nog geen heimwee?
    Ik kijk nu al uit naar je volgende reisverslag!
    Groetjes Monique

  • 17 September 2014 - 13:10

    Chantal:

    He meis,

    Ben erg trots op je,je bent erg gegroeid zo snel contact legen met mensen ik vind het stoer. Ik weet wel zeker dat je dit een jaar vol gaat houden. Heel veel plezier en pas goed op

    Xx chantal

  • 17 September 2014 - 13:29

    Manon:

    Hoi lieverds!
    Nee monique ik heb nog geen heimwee, zou niet goed zijn als ik dat nu al had! Haha en als het niet goed voelt ga ik niet met vreemde mensen mee ;)!

    Thnx Chantal, ik had niet verwacht dat alleen backpacken mij zo makkelijk af gaat! Tot nu toe dan, hopelijk blijft het zo gaan want ik vind het tot nu toe super leuk om van plek naar plek te gaan! Ik hoop dat je gelijk hebt en ik het jaar zo vol hou :)! Maar als het gaat zo als het nu gaat dan gaat dat ckrs goed komen.
    Xxxxxxxxxxxxxx

  • 17 September 2014 - 14:57

    Pap:

    hallo scheet,

    weer een leuk verslag...we missen je wel maar het doet ons goed dat je je zo vermaakt
    en veel mensen tegenkomt.

    liefs,
    pap

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Manon

Actief sinds 15 Aug. 2013
Verslag gelezen: 194
Totaal aantal bezoekers 7799

Voorgaande reizen:

19 Augustus 2014 - 19 Augustus 2015

Backpacken in Australië

Landen bezocht: